درباره ی ویرانشهرهای کمونیستی و اسلامگرایانه

این کمونیست ها دیگر چه می گویند؟
هنوز دارند از واژه ی امپریالیسم استفاده می کنند
به برخی از این نوشته های کمونیست ها که می نگرم گویی که دارم
نوشته های رسانه های رژيم ننگین اسلامی را می خوانم
این اندازه از همسویی دیدگاه ها به راستی که خیلی مسخره است.
هنوز ایده های گذشته نگر و واپس گرایی چون کمونیسم و اسلامگرایی
شیفتگانی دارد که به دنبال برپایی ویرانشهرهای کمونیستی و
اسلامگرایانه اند.
هنوز اسلامگراها و کمونیست ها دارند درجا می زنند و نمی خواهند
شکست ایده ها و دیدگاه های خودشان را بپذیرند.
من بارها شده است که خودم را یک آنارشیست دانسته ام
ینی من تفسیر خودم را از آنارشیسم دارم و اینجور نیست که
دیدگاه های کمونیستی داشته باشم و یا با کمونیست ها
و مارکسیست ها جهت گیری داشته باشم.
من در برابر ساختارهای سرکوبگر و آزادی ستیز و تمامیت خواه
خودم را یک آنارشیست می دانم یا بهتر است بگویم که در برابر
چنین ساختارهایی خودم را یک شورشی می دانم
من هیچ چیزی را به کلی نفی نمی کنم مگر اینکه آن چیز به کلی
منفی و بد و زیان آور باشد.
به همان اندازه که با کمونیسم مخالفم به همان اندازه هم با
سرمایه داری افسار گسیخته، مخالفم.
یک زمانی داشتم با یک کمونیست ایرانی گفت و گو میکردم
دغدغه ی او تنها این بود که همه به برابری برسند و همه کار کنند
و من به او گفتم که اگر آمریکا به این شکلی که می شناسیم وجود نداشت
و کمونیسم جای سرمایه داری را در آمریکا گرفته بود،سازمان ناسا به آن شکلی
که اکنون می شناسیم وجود نداشت و من نمیتوانستم از یافته های
آن سازمان و دانشمندان آن سازمان، لذت ببرم ولی گویا برای این
کمونیست همان برابری و یکی بودن دستمزدها ارزشمند بود
و چیزهای دیگر برایش ارزشی نداشت.

۱۹-۸-۲۵۷۷ پارسی